TUE Eindhoven presenteert nieuwe onderzoeken

Vermogensschakelaars moeten voldoen aan zeer hoge technische eisen. Zij moeten in staat zijn om in zeer korte tijd (een fractie van een seconde) een rail, een middenspanningskabel en bij de grootste exemplaren, zelfs een hele hoogspanningslijn- of station, compleet te kunnen in- of afschakelen. Maximale belasting en langere levensduur zijn dus erg belangrijk.

De thermische belasting en levensduur van vermogensschakelaars worden grotendeels bepaald door de thermische cycli. Lie Wang gaat dieper in op de thermische stressvermindering en levenslange verbetering van vermogensschakelaars. Dit gebeurt via een dynamische poortaandrijver die een aanpasbare gatespanning levert om de thermische spanning te verminderen. Dit levert een verbeterde levensduurverbetering.

Darian Verdy Retanzia zal zijn lezing houden over foutdetectie en bediening voor stroomomvormers in een voertuig. Het systeem bestaat uit vier driefasige converters die op een 48V-bus zijn aangesloten. De prestatievermindering (veroorzaakt door component- en sensorstoringen) wordt gedetecteerd door modelgebaseerde foutdetectie en identificatie. Het doel van dit onderzoek is gericht op het verhogen van het comfort van het voertuig en de wegligging, terwijl de betrouwbaarheid van de vermogenselektronica wordt verhoogd.

Klik hier voor het complete programma en meld u aan voor een gratis bezoek.